Jesteś autorem blogowym, uwielbiasz pisać, przelewać swoje myśli/porady czy praktyczne informacje na ekran komputera, by dzielić się nimi z innymi ludźmi? Publikujesz artykuły na swoim blogu całkiem regularnie, czytelnicy lubią zaglądać do Ciebie i komentować, ale mimo wszystko … coś jest nie tak.

Artykuły na blogu nie przynoszą rezultatów, a statystyki nie są takie, jakich byś oczekiwała – nie jest źle, ale przecież mogłoby być o wiele lepiej.

Jak więc stać się odnoszącym sukcesy blogerem?

sposoby na efektywne prowadzenie bloga

1. Zastanów się DLACZEGO blogujesz

Wielu autorów blogowych ma spore problemy ze zdefiniowaniem tego, dlaczego bloguje i jaka jest tak naprawdę misja ich bloga (co chce przekazać innym poprzez treści blogowe, czym zainspirować, zmotywować, czego nauczyć). Sami nie wiedzą, o czym jest konkretnie ich blog, a czytelnik to niestety widzi i z pewnością, czuje się w takiej sytuacji zagubiony.


Pomyśl, dlaczego pragniesz prowadzić bloga i jaką wartość przyniesie on Twoim czytelnikom?


Moja rada: stwórz krótką, ale zrozumiałą prezentację bloga, która pomoże przede wszystkim TOBIE SAMEJ zrozumieć w pełni jego tematykę.

2. Zastanów się DLA KOGO blogujesz

Kim jest Twój Idealny Czytelnik?

Stwórz profil Twego idealnego czytelnika, czyli osoby dla której pragniesz pisać i rozwijać bloga, dostarczać odpowiedzi na jej pytania i pomagać w życiu.

Ukształtowanie profilu Twego idealnego czytelnika, to nic innego, jak zebranie wielu szczegółowych informacji na temat ludzi, którym chcesz przedstawić treści blogowe (wiek, płeć, zainteresowania, styl życia, itp.).

Pamiętaj: pisząc dla wszystkich, nie piszesz dla nikogo! Click To Tweet

Moja rada: jeśli jesteś na początku Twojej drogi blogowej i nie masz zbyt wielu czytelników, stwórz zarys takiej osoby według swoich własnych wyobrażeń – jak chciałabyś, by Twój wymarzony czytelnik prezentował się, jaki miałby charakter, jaką osobowość, gdzie mieszkał, itp.

3. Stwórz kalendarz postów blogowych

Kalendarz blogowy jest czymś więcej niż tylko zwykłym kalendarzem.

Pomoże Ci on bowiem w budowaniu strategii blogowej.

Dzięki kalendarzowi oraz wpisanym do niego pomysłom na posty, zobaczysz natychmiast w jasny sposób to, co pojawi się na Twoim blogu na przestrzeni kilku miesięcy (a może i roku). Ułatwi Ci to wykreowanie odpowiedniej strategii i drogi rozwoju bloga.

Moja rada: do wykreowania kalendarza możesz użyć takich programów, jak Google Kalendarz, Excel, czy odpowiednich wtyczek na WordPressie …, ale możesz go również utworzyć w wersji  ściennego kalendarza lub tego drukowanego. Dobrze jest mieć jednak przed oczami miesięczny, a nawet roczny spis postów.

4. Znajdź z łatwością pomysły na nowe artykuły blogowe

Największym wyzwaniem dla każdego blogera jest znalezienie tematów na nowe posty, które będą regularnie pojawiały się na jego blogu.

Idealną techniką do szukania i rozwijania tematów blogowych jest Mind Mapping. Pozwala ona wykorzystać istniejące już na blogu tematy, które odniosły sukces wśród czytelników, i rozwijać je na inne „pod-tematy”. Techniki tej można również użyć do kreowania zupełnie nowej serii artykułów blogowych.

Dzięki Mind Mapping stworzysz minimum 8 nowych tytułów postów w kilkanaście minut.

5. Publikuj regularnie

Regularne pisanie, to przede wszystkim kwestia nawyku. Czy piszesz codziennie, czy co kilka dni, choćby się waliło i paliło, siadaj i pisz. Po pewnym czasie zobaczysz, jak godziny blogowania skrócą Ci się, nabierzesz bowiem nawyku szybkiej i efektywnej koncentracji.


Jeśli nie będziesz uaktualniała bloga o nowe posty, ludzie nie będą mieli powodu, by na niego wchodzić.


Moja rada: ustal sobie czas (dokładną godzinę, ilość czasu potrzebną na skonstruowanie takiego posta blogowego, na dodanie do niego zdjęć oraz na sprawdzenie ewentualnych błędów) i miejsce pracy (zacisze domowe, w którym nikt nie będzie Ci przeszkadzał, spokojną bibliotekę, kawiarnię, czy przerwę w pracy – jeśli pracujesz na etacie).

6. Używaj aktywnie mediów społecznościowych

Wiesz już o tym, że w mediach społecznościowych, jako bloger, TRZEBA być (a jeśli nie wiedziałaś, to teraz już masz tę informację).

Jeśli nie używasz tych platform internetowych do łączenia się z czytelnikami, tracisz bardzo wiele okazji do tego, by rozwijać swój blog, zwiększać statystyki oraz przyciągać wartościowych czytelników.

Media społecznościowe takie, jak Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, itp. kreują Twój obraz jako eksperta w danej dziedzinie blogowej, budują relacje z czytelnikami i tworzą zaufanie. To nie tylko środek do promocji bloga!

Moja rada: bądź bardzo aktywna (publikacje każdego dnia) przede wszystkim na Facebooku i Instagramie – to platformy znajdujące się na pierwszych miejscach, jeśli chodzi o media społecznościowe, co więcej kreują  one największe zaangażowanie. Używaj samego Facebooka (lub Hootsuite) do programowania postów na FB oraz Later do programowania na Instagramie.

Wszystkie powyższe metody (łącznie z super praktycznymi ćwiczeniami i w bardziej rozwiniętej formie) są dostępne w kursie „21 dni do lepszego bloga”.

Enregistrer

Recommended Posts
  • Zaczęłam stosować Mind Mapping i powiem, że zaczyna działać! 🙂

  • Lekcja byla swietna, czekam na wiecej ! A na razie ide walczyc z mediami spolecznosciowymi. Nie moge sie na razie przekonac do Snapchata i Twittera. To ostatnie pewnie przez moje gadulstwo, za malo znakow, zeby moc sie wygadac ile bym chciala 🙂 Natomiast polubilam Instagram, chociaz zauwazylam, ze to chyba jeden z bardziej zaspamowanych social mediow.

    • Spamy zawsze możesz usunąć z komentarzy na Instagramie. 🙂 Powodzenia!

  • Super, że spisałaś w poście wszystko o czym było video, bo łatwiej do tego wrócić. Kalendarz postów to świetny pomysł, który na pewno wprowadzę w życie. To że nigdy nie pisałam regularnie sprawiło, że ostatnio (szczególnie w trakcie sesji) nic nie napisałam. Myślę że Twoje video dało mi kopa i teraz się wezmę w garść 🙂

    • Oo, lubię dawać takie kopy do działania! 🙂

      • I nawet się pochwalę, że zrobiłam to jeszcze dzisiaj. Lista postów na miesiąc plus mnóstwo zapasowych pomysłów na później oraz w kalendarzu na każdy wtorek mam wpisane, żeby opublikować post 😀

  • 2 i 3 muszę uzupełnić 🙂

  • super podsumowanie, miałam ręcznie spisywać Twoje wywody a tu taka fajna niespodzianka. Czekam już na kolejne odcinki live.

    • Postaram się zrobić to z pozostałymi tematami, ale na spokojnie. 🙂

  • Media społecznościowe ogarnięte głównie dzięki planowaniu postów porannych lub weekendowych, zazwyczaj 2 dni do przodu;) pomysły na wpisy wpisuje na karteczkach tzw sticky notes na laptopie a kiedy mam wenę/czas itp zaglądam i piszę „roboczy” wpis, czasem piszę 2-3 a czase, siadam tylko do grafik, dzięki temu mam pomysły na bieżąco i publikację;) zawsze mam jakiś wpis w zanadrzu;)

  • Bardzo przydatny artykuł. Muszę w końcu popracować nad swoimi socialami 🙂

  • Idealna check lista dla początkującego blogera. Przekornie zacznę nie od pierwszego punktu, ale od Mind Mapping, bo ta metoda mnie zaintrygowała. Pozdrawiam i dziękuję w imieniu początkującej blogerki!

    • To moja ulubiona metoda do pomysłów blogowych. 🙂

  • Iza

    Pisząc dla wszystkich, dla nikogo nie piszesz.
    Tak chyba będzie zgrabniej. 🙂

  • Pingback: Lista top 1 pomysłów na post blogowy – Od zera do blogera()

  • Efektywne blogowanie to przede wszystkim kalendarz postów. Na początku prowadziłam bloga bez kalendarza i pisałam artykuły na bieżąco. Jednak z czasem stało się to trochę trudne, ponieważ pomysłów w głowie było dużo i zaczęłam się gubić w tym co opublikować w pierwszej kolejności. Potem rozpisałam sobie posty w kalendarzu i pisanie było łatwiejsze 🙂

  • Przydatny artykuł! Jestem na początku mojej przygody z blogowaniem i mam nadzieję, że trud włożony w niego zaowocuje:)

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search