O czym blogować?

Najtrudniejszym zadaniem dla blogujących jest znalezienie tematu do pisania. Jest to niezwykle istotny krok, kiedy zaczynamy naszą przygodę blogową.

To właśnie dzięki decyzji o odpowiednim temacie, nasz blog może zostać zauważony i wyróżniony z całego tłumu innych podobnych miejsc w sieci.

Nie powiem, że jest to łatwe zadanie, a wręcz przeciwnie – nawet po kilku tygodniach, czy miesiącach od założenia bloga, możesz czuć się jeszcze zagubiona w tym, co konkretnie chcesz na blogu przedstawiać. Ale nie martw się, to jest normalny stan rzeczy i, jeśli na poważnie podchodzisz do blogowania, i kochasz je, to prędzej czy później, odkryjesz swojego świętego Graala. U mnie, zajęło to ponad 8 miesięcy!

WAŻNE:

Pisząc bloga dzielisz się z innymi nie tylko własnymi przemyśleniami i informacjami, ale również zapraszasz czytelników do współtworzenia twojego miejsca w internecie.

Nie zapomnij o tym!

kropki

Na początek kilka istotnych punktów, które musisz wziąć pod uwagę:

Miłość do blogowania

Najważniejsza rzecz przy pisaniu bloga: musisz KOCHAĆ to, o czym piszesz! Nie możesz blogować o czymś, co ciebie nie pasjonuje, czy nie sprawia żadnej radości. Czytelnicy od razu wyczują, kiedy autor bloga właściwie nie interesuje się tym, co na nim przedstawia.

Jeśli chcesz otworzyć bloga wyłącznie do zarobienia pieniędzy, nie podejmuj się tego kroku

Oczywiście, z blogowania lub dzięki blogowi można zarabiać pieniądze, ale jeśli jest to JEDYNYM dla ciebie wyznacznikiem do stworzenia bloga – powstrzymaj się (więcej na ten temat TUTAJ). Istnieje o wiele więcej, i o wiele łatwiejszych dróg do zarobienia pensji. Jeśli nie jesteś zafascynowana tematem bloga, jeśli nie kochasz pisania, dzielenia się wiedzą z innymi, blogowanie będzie stanowiła dla ciebie jedynie przykry obowiązek.

Skup się na jednym lub … nie

Reguły blogowania zmieniają się z roku na rok. Wcześniej pisałam na temat wyboru jednej określonej treści blogowej oraz jednego typu bloga, bowiem od tego w tamtym czasie zależała tematyka bloga i rodzaj czytelników, którzy będą go odwiedzać.

Ówczesna główna reguła w świecie blogowym brzmiała: im węższy temat bloga, tym większa publika.

Dziś, ta zasada już nie jest aż tak ważna. Coraz więcej powstających nowych blogów, to blogi lifestylowe, czy wielotematyczne traktujące o mnóstwie, często całkowicie odmiennych dziedzin życia lub biznesu, a które łączy jedna podstawa: ich autor – jego osobowość, wiedza, czy styl życia i temperament.

Z drugiej strony, pisząc na jeden, bardzo ścisły temat, możesz wpaść w pułapkę czasu – świat zmienia się, technologia idzie do przodu i dlatego musimy, jako blogerzy być elastyczni i dopasowywać się do zmian.

Temat odnoszący sukces, ale nie będący twoją pasją

Unikaj wyboru tematu tylko dlatego, że wiele innych, odnoszących sukcesy, autorów pisze blogi o podobnych treściach. Jeśli nie jest to coś, co naprawdę kochasz i, o czym mogłabyś pisać całymi miesiącami, i latami z zapartym tchem, to nie jest to warte świeczki. Słuchaj swego serca!

Żadnego kopiowania innych blogów!

Nie kopiuj innych blogów, ich stylu, artykułów, wyglądu … To zawsze (naprawdę ZAWSZE!) da się poznać. Stwórz miejsce wyjątkowe, atrakcyjne i bardzo TWOJE. Skup się wyłącznie na swoim blogu, planowaniu go, rozwijaniu i upiększaniu, zamiast surfowaniu po innych pięknych, ale bardzo kuszących do kopiowania miejscach.

kropki

CZEGO SZUKA CZYTELNIK

  • Czytelnik chce znaleźć rozwiązanie na dręczący go problem

Ludzie chcą szybko i bezboleśnie pozbyć się problemów i szukają odpowiedzi na nie w internecie. Jeśli ty znasz je, to jesteś już w połowie drogi do sukcesu blogowego. Ja sama tak zaczęłam pisanie mego bloga Urszula Marketing – wiele koleżanek blogerek zadawało mi często pytania techniczne związane właśnie z pisanie dobrego bloga, promocji i sprzedaży w internecie, czy tworzenia marki swojej działalności.

  • Czytelnik pragnie nauczyć się czegoś

Jaką wiedzę, którą posiadasz mogłabyś przekazać osobie odwiedzającej twój blog? Jakie tematy edukacyjne chciałaby odnaleźć u ciebie? Może szuka ona lekcji szycia, malowania, nowych przepisów azjatyckich, sposobów na szczęście, techniki tworzenia samodzielnie strony internetowej, blogowania,a nawet dekoracji wnętrza domowego. Jeśli posiadasz ciekawą wiedzę na jakiś temat, czytelnicy będą ci za nią wdzięczni.

  • Czytelnik marzy o osiągnięciu celu

Każdy z nas posiada jeden lub kilka celi do osiągnięcia: założenie rodziny, zrzucenie paru kilogramów, lepsze odżywianie, założenie własnego biznesu, itp. Czy sama osiągnęłaś już jakiś określony krok w życiu, który mogłabyś przedstawić czytelnikom i zmotywować ich oraz pomóc w dotarciu do ich własnego celu?

  • Czytelnik szuka rozrywki i inspiracji

W jaki sposób możesz mu tę rozrywkę zapewnić:

  • Czy mieszkasz w jakimś inspirującym miejscu?
  • Czy posiadasz niesamowitą historię, którą mogłabyś dzielić się na blogu?
  • Czy twoje poczucie humoru jest na tyle oryginalne, by ujawnić je światu?
  • Czy posiadasz jakieś szczególne talenty? Itp.

W internecie istnieje wiele blogów tworzonych w celu zapewnienia inspiracji lub rozrywki czytelnikom. W tym momencie należy myśleć o blogu, jako o redakcji kolorowego magazynu lub programu w telewizji, które same w sobie urozmaicają życie ich publice. Kluczem jest tu tworzenie czegoś naprawdę oryginalnego, by wyróżnić się z tłumu.

kropki

Teraz, kiedy już wiesz, czego szukają ludzie, znajdź w sobie to COŚ, tę unikalną rzecz, która stworzy idealny temat na twego bloga.

Poniższe pytania pomogą ci w tym – ściągnij darmowy dokument z pytaniami do wypełnienia. Wydrukuj go i odpowiedz szczegółowo na podane zagadnienia – nie pomiń żadnego z punktów.

Jak znaleźć temat na blog

Recommended Posts
  • Ja staram się (już) nie pisać o tym, co wszyscy. Dlatego jako blogerka w dużej części urodowa nie piszę postów typu „projekt denko” czy „ulubieńcy miesiąca”. Za dużo tego u innych, to ja swoim czytelnikom daruję. Początkowo blogowałam na zbyt wiele tematów. Jednak analiza reakcji moich czytelników na poszczególne kategorie tematyczne mojego bloga pokazała mi, czego ludzie ode mnke oczekują i jakie wpisy lubią. Dlatego porzuciłam niektóre tematy (np.podróże) na które pisanie słabo mi idzie i idę drogą, ktora przypadła do gustu moim czytelnikom.

  • Jednym z najszybszych sposobów znalezienia tematu na nowy artykuł jest sprawdzić o co pytają ludzie na facebooku. Na pewno każdy dołączył do jakiejś grupy na facebooku, najczęściej dołączamy do takiej, która jest powiązana z naszą pasją, branżą itp. wtedy wyszukanie pomysły na artykuł jest bardzo proste. Ludzie sami zadają pytania, wystarczy przejrzeć posty i znajdziemy kilka i więcej pomysłów 🙂 a jak te pytania jeszcze się powielają bardzo często to już w ogóle będzie to trafiony temat na bloga.

  • Z doświadczenia, czasem nie da się znaleźć „właściwej” tematyki, bo jest się w takim momencie życia, że jej w człowieku nie ma albo człowiek nie jest gotowy na przyznanie się, że to to. Kilka lat temu próbowałam prowadzić bloga o innej tematyce niż obecnie, dwoiłam się i troiłam, a blog nie tylko wiecznie ledwo dyszał, ale także nie interesował się nim pies z kulawą nogą. Pewnie było to nudne albo nijakie, albo bez wartości dla czytelnika. Nie poddawałam się i z czasem rozwinęłam inny projekt, który miał być taką moją osobistą odskocznią – blogaska o mojej pracy. No i ta tematyka okazała się strzałem w dziesiątkę.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search