Przygotowanie bloga do zarabiania na nim, to pracochłonny proces, w którym liczy się dbanie o każdy szczegół. Jeśli bowiem oczekujesz w przyszłości propozycji współpracy od firm, musisz przedstawić bloga (i siebie!) w profesjonalny sposób, pokazać reklamodawcom, że Twoja praca i zaangażowanie znajdują się na wysokim poziomie, a Ty sama jesteś osobą godną zaufania. Z drugiej strony, powinnaś wiedzieć, w jaki sposób zainteresować nie tylko treścią blogową, ale i statystykami.

Zacznijmy od tego, co to jest oferta reklamowa?

Oferta reklamowa to zakładka znajdująca się na blogu (jego podstrona), która podkreśla kluczowe informacje dotyczące bloga oraz jego statystyki.

Najczęściej zwana jest „Współpraca”. Ogólnie rzecz biorąc, jest to przedstawienie bloga, jego treści i kategorii oraz poinformowanie o rodzajach współpracy, które proponujesz.

Celem jest tutaj zachęcenie firm do realizowania projektów z Tobą.

Co to jest Media Kit?

Media Kit jest bardzo podobny do oferty reklamowej znajdujące się na blogu, ale istnieje w formie oddzielnego dokumentu. Zamiast więc pisać do firm z propozycją współpracy i odsyłać ich na blog (zmuszać do kliknięcia w link – pamiętaj ludzie są leniwi z natury), przedstawiasz im odpowiednio zrobiony Media Kit.

Taki dokument kreuje momentalnie Twój wizerunek jako profesjonalisty i podnosi prestiż w oczach adresata.

Dobrze jest stworzyć Media Kit w pięknej i kreatywnej formie, która zachęca do realizowania projektów z Tobą oraz cieszy oko. Idealnym formatem będzie tutaj PDF, a narzędziem do realizowania Media Kit, Canva.

Jeśli jednym z Twoich celów blogowych jest współpraca z markami, to musisz posiadać ofertę reklamową i Media Kit!

Udzielone w nich informacje dotyczące samego bloga, jego statystyk, czy obserwatorów w mediach społecznościowych, pozwolą firmom ocenić nie tylko to, czy blog wart jest ich czasu i pieniędzy, ale przede wszystkim, czy odpowiada warunkom firmy, czy jest idealny dla ich produktów i posiada odpowiednią/wartościową dla takiego biznesu publikę.

Kilka ważnych informacji:

  • wstaw stronę „Współpraca” (oferta reklamowa) w widocznym miejscu na blogu – tak, by ułatwić jej odnalezienie,
  • informacje zawarte w ofercie i w Media Kit powinny być krótkie i zrozumiałe; pracodawcy, zazwyczaj, nie zagłębiają się w szczegóły, tylko szukają najważniejszych dla nich danych.

Co powinno znaleźć się w ofercie reklamowej

Oto podstawowe informacje, które zawrzesz na stronie „Współpraca”, jak i w Media Kit:

1. WSTĘP – PRZEDSTAW SIEBIE I BLOGA

  • Nazwa bloga
  • Krótki opis
  • Twoje imię i nazwisko oraz stanowisko – (autor, współtwórca, fotograf bloga)
  • Opis Twojej osoby
    Kim jesteś, skąd pochodzisz, ile masz lat, co robisz w życiu (poza blogowaniem), jakie jest Twoje wykształcenie zawodowe (nie musisz oczywiście podawać tych wszystkich informacji o sobie, jeśli czujesz się z tym niewygodnie).
  • Opis bloga
    Napisz go w formie jednego niedługiego paragrafu. Przedstaw w nim misję bloga (dlaczego go piszesz), najpopularniejsze kategorie i unikalny charakter. Postaw na jego silne strony!
  • Firmy, w którymi dotychczas współpracowałaś
    Wklej ich logo i link do ich stron internetowych.

 

2. PRZEDSTAW DANE

Ta część będzie musiała być uzupełniana każdego miesiąca!

  • Sesje, unikalni użytkownicy, odsłony
    Statystyki bloga najlepiej jest przedstawić za pomocą dokumentu ściągniętego z Twego konta Google Analytics i wklejonego do oferty reklamowej oraz do Media Kit. Te dane są kluczowe dla firm.
  • Sesje – to ilość odwiedzin pojedynczego użytkownika na blogu (może ich być kilka w ciągu dnia).
  • Odsłony – odsłona jest zdarzeniem polegającym na obejrzeniu strony (jedna osoba może obejrzeć kilka lub kilkanaście stron).
  • Unikalni użytkownicy – to liczba użytkowników wchodzących na bloga; z technicznego punktu widzenia oznacza to zatem unikalną (jedną) osobę.
  • Dane demograficzne
    Informacje o płci, wieku, a nawet miejscu zamieszkania czytelników bloga.
  • Media społecznościowe
    Dane dotyczące ilości fanów Twego bloga na Facebooku (ilość lajków nz fanpage’u), czy obserwatorów na Instagramie, Twitterze lub Pinterest.

 

3. PRZEDSTAW FORMĘ WSPÓŁPRACY

Napisz o tym, jakiego typu współpracy szukasz, na jakie warunki zgadzasz się, a czego nie tolerujesz.

Najczęstszymi formami współpracy proponowanymi przez blogerów są:

  • posty sponsorowane,
  • zamieszczanie reklam na blogu,
  • odpłatne testowanie produktów,
  • udziału w kampaniach realizowanych przez firmy i agencje reklamowe/marketingowe,
  • recenzje,
  • wyjazdy sponsorowane,
  • relacje z wydarzeń,
  • konsultacje dla firm,
  • bycie ambasadorem marki.

To, czego wiele reklamodawców poszukuje, to także niestandardowe i oryginalne pomysły na pracę z blogerami. Bądź więc otwarta na ciekawe propozycje!

Ściągnij poniższą check-listę przedstawiającą po kolei to, co zamieścisz w Media Kit oraz pokazującą kreatywne przykłady użycia tego dokumentu.

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Recommended Posts
  • Cześć,
    Bardzo fajny post. Sądzę, że jak już uda mi się zdobyć satysfakcjonującą ilość czytelników, to bardzo chętnie skorzystam z tego wpisu szukając partnerów.
    Pozdrawiam,
    Kasia

    • Świetnie Kasiu! Pisz regularnie wartościowe dla Twego czytelnika treści, promuj bloga i bądź cierpliwa, a wszystko przyjdzie w swoim czasie. 🙂

      • Cześć,
        Dokładnie taki mam zamiar. Mam dokładny plan na stworzenie pełnego kursu szycia od zupełnych podstaw do poziomu bardzo zaawansowanego. Mam nadzieję, że w międzyczasie, wraz z pojawieniem się kolejnych treści, czytelników będzie przybywać. Moim marzeniem jest własna pracownia krawiecka połączona ze sprzedażą w internecie. Podobnie jak Ty marzę o własnej firmie i rezygnacji z pracy na etat. Tyle, że ja dopiero zaczynam – nie można mieć popularnego bloga w miesiąc po jego otwarciu. Teraz uzbrajam się w cierpliwość i powoli pracuję nad osiągnieciem celu.
        Pozdrawiam,
        Kasia

        • Brawo za plany wybiegające daleko w przyszłość! Wielu osobom brakuje właśnie takiego celu. Widzę determinację i motywację, dlatego wierze, iż uda ci się. 🙂

          • Cześć,
            Cieszę się, że jak myślisz. Mam nadzieję, że tak właśnie się stanie.
            Pozdrawiam,
            Kasia

  • Dziękuję za ten artykuł 🙂 Mam bloga ze sklepem internetowym. Właśnie głowię się nad tym, jak zaproponować współpracę innym blogerom i markom 😉 Twoja wiedza jest bezcenna, Ula 🙂

    • Olu, trzymam kciuki za współpracę! Będę pisała jeszcze inne artykuły na ten temat. :))

  • Zacisze Lenki

    Bardzo przydatny artykuł. Może jeszcze mała podpowiedź co pisać w temacie e-maila, gdy staram się o produkt do testowania itp.?

    • Z pewnością „Propozycja współpracy z blogiem XYZ” – temat powinien od razu mówić adresatowi to, o czym będzie cała wiadomość.

      • Zacisze Lenki

        Dzięki. Jeśli się stara o drobne gadżety to raczej temat inny?

  • Pomocny post. Ulu, ale chyba taką ofertę współpracy warto stworzyć dopiero jak się jest już większym blogerem?

    • Zależy co rozumiesz przez „większy bloger”. 🙂

  • fajny artykuł. jak już mam bloga i newsletter to teraz kolejne kroki 🙂

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search