Czy warto tracić pieniądze na promowanie postów publikowanych na fanpage’u?

Czy jest sens inwestować w reklamę polubień strony facebookowej?

Czy reklamy FB to droga inwestycja, bo koleżanka mówiła, że tak i dodatkowo nic z tego nie miała?

To standardowe i często pojawiające się pytania blogerów związane z płaceniem za reklamy na Facebooku.

Z pewnością i w Twojej głowie zawitało choć jedno z tych pytań. Przyznam Ci się szczerze, że i ja sama miałam na początku wątpliwości jeśli chodzi o ten rodzaj promocji i zyskiwania nowych osób odwiedzających bloga – i to nie, jako właścicielka biznesu, ale przede wszystkim jako blogerka.

Zanim przejdę do szczegółów dotyczących reklam na Facebooku, powiem Ci jedno …

Warto inwestować pieniądze w coś, co działa – a reklamy na Facebooku są tego dobrym przykładem. Click To Tweet

Powinnam jeszcze dodać: potwierdzonym przez wielu blogerów przykładem.

Jeśli zaś nie wiesz, jak używać mediów społecznościowych jako bloger, zajrzyj do tego artykułu.

Dlaczego należy płacić za reklamy FB jako bloger?

  • Sama ustalasz ile wydasz na reklamę,
  • Sama ustalasz jak długo będzie ona trwała,
  • Nie musi to być kosztowna inwestycja (możesz płacić nawet 7 zł na dzień za reklamę),
  • Zauważysz szybki zwrot w tę inwestycję (wzrost statystyk, budowanie listy mailingowej, sprzedaż produktu, itp.),
  • I najważniejsze: docierasz do bardzo szczegółowo określonej grupy ludzi (czyli do Twojego idealnego czytelnika).

Czy mam płacić za reklamy promujące posty na fanpage’u?

Chodzi tutaj o reklamowanie opublikowanych już przez Ciebie wpisów na fanpage’u, które aktualnie stają się coraz mniej widoczne dla fanów (już parę miesięcy temu docierały one do jedynie 8-12% fanów, ale FB zmniejsza jeszcze bardziej te zasięgi na rzecz reklam).

Dlatego też wielu blogerów stawia sobie pytanie związane z opłacanie postów na ich fanpage’ach.

Odpowiedź jest i „tak” i „nie”. Osobiście uważam, że poprzez kreowanie atrakcyjnych dla fanów postów, które angażują publikę na Facebooku, mogą one bez problemu dotrzeć do sporej ilości osób (+50%!) – tutaj stawiam bardziej na organiczne publikacje, czyli te bezpłatne.

Jeśli jednak dany artykuł blogowy przekierowuje czytelnika gdzieś, np. do zapisu na listę mailingową, do kupna produktu lub jest niesamowicie wartościowy, wówczas stawiam na reklamę promującą ten wpis na Facebooku. Zobaczy go wtedy o wiele większa ilość osób i dotrze on nie tylko do Twoich fanów, ale i poza ten krąg – jeśli wybierzesz odpowiednią grupę odbiorców tej reklamy.

Czy jest sens inwestować w reklamę polubień strony na Facebooku?

To kolejne pytanie z listy TOP Pytań na temat reklam na Facebooku.

Moim zdaniem, jest ot idealna strategia dla początkujący blogerów w celu zyskania nowych fanów, a co za tym idzie, i nowych czytelników.

Jeśli jednak Twój blog i fanpage posiadają większe ilości zaangażowanych fanów, to stawiałabym bardziej na innego typu reklamy FB niż te promujące fanpage’a (np. reklamy darmowych produktów proponowanych na blogu, czy reklamy Twoich płatnych produktów i/lub usług).

Czy to droga inwestycja, i czy zwraca się?

Jak pisałam już powyżej, to Ty sama ustalasz ile chcesz wydać na reklamę FB – może to być 7 zł, a może i być 1000 zł na dzień. Radzę oczywiście zacząć od przetestowania na początku reklam za mniejsze pieniądze, niż od razu szastać większymi cyframi. Zazwyczaj pierwsze dwie, trzy reklamy, nie przynoszą spektakularnych rezultatów, gdyż:

  1. Nie wiemy jeszcze jak wykreować dobrą reklamę, skierowaną do odpowiedniej grupy odbiorców
  2. Facebook sprawdza nasze zainteresowanie reklamami, zaangażowanie ludzi w nie i ustala następnie wobec nas swoje algorytmy.

Jednak nawet pierwsze reklamy przyniosą już interesujące wyniki, a stosowane regularnie zaskoczą Cię rosnącymi szybko statystykami listy mailingowej oraz ogólnie, statystykami na blogu. Przykład:  raz w miesiącu przez 7 dni twórz reklamę w Power Editor przekierowującą ludzi do jakiegoś darmowego produktu.

Jak zrobić to praktycznie? Pokazuję całą strategię budowania tunelu sprzedaży na tym szkoleniu blogowym.

Recommended Posts
  • Reklama na facebooku to temat rzeka. Warto jednak pamiętać, że jej sukces zależy nie tylko od odpowiedniego dobrania grupy docelowej, ale też treści. Im bardziej „luźne”, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu.

    • Tak, oczywiście, ale to już temat na dokładniejszy post blogowy związany z tworzeniem samej reklamy. 🙂

    • Dokładnie. O tym, że warto inwestować w reklamę to wiadomo, bo od zawsze była ona dźwignią handlu (nawet jeśli traktować treści blogerów jako coś, co chcą sprzedać, tj. opublikować i zyskać czytelników). Głównym problemem tej metody jest odpowiednie ustawienie parametrów i to wbrew pozorom już takie proste i oczywiste nie jest 🙂

  • Neutrino

    A zastanawialiście się kiedyś czy da się zmierzyć skuteczność tych reklam? Nie chodzi mi tu o żaden ROI, tylko pewne info, skąd klient dostał mój numer telefonu? Polecam system Calltracker, który jest jak Google Analytics dla połączeń telefonicznych. Tutaj więcej https://calltracker.pl/blog/funkcjonalnosci-calltrackera/

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search