Kiedy zapytałam się na Instagramie Szkoły Blogowania o to, czy posiadacie listę mailingową (lista ta, to nie tylko newsletter, ale coś o wiele większego), … zaskoczyły mnie niektóre odpowiedzi!

Większość osób napisała w komentarzu, że nie posiada listy mailingowej. Przede wszystkim nie wiedzą, jakie korzyści może przynieść im newsletter, nie mają czasu lub są przerażone GIODO.

Kilka dni temu wpadłam na jakiś artykuł w internecie z 2008 roku na ten sam temat, czyli: czy warto zakładać newslettera dla bloga. I wiesz co? Pojawiły się tam identyczne spostrzeżenia ze strony autora. Prawie 10 lat temu ludzie stawiali sobie te same pytania co dziś. Po tylu latach, lista mailingowa i newsletter stanowią nadal nieznane terytorium dla wielu autorów blogowych!

Dlatego właśnie postanowiłam, że na Szkole Blogowania pojawi się kilka artykułów na temat email marketingu. Bo lista mailingowa i newsletter, to coś, co powinien znać i czego powinien używać bloger stawiający wysoko swoją pracę i/lub pragnący zarabiać z tej pasji!

Zacznijmy od podstaw.

Różnica między listą mailingową i newsletterem

  • Newsletter – to wysyłany regularnie do subskrybentów  email, związany z określonym tematem zainteresowań jego czytelników.
  • Lista mailingowa – to lista zebranych adresów email, które wykorzystujemy do kontaktu i do dbania o najlepsze relacje z naszymi czytelnikami (między innymi poprzez newslettera).

Dlaczego warto założyć newslettera dla bloga

Oto kilka punktów, które, mam nadzieję, przekonają Cię do założenia listy mailingowej i zaczęcia wysyłania newslettera do Twoich czytelników.

1. Buduje lojalność czytelników

Większość osób odwiedzających Twój blog, zazwyczaj więcej na niego nie powróci (chyba, że wywarłaś na nich niesamowite wrażenie swoimi treściami!).

Niestety, często ludzie trafiają na nasze blogi z Google lub mediów społecznościowych szukając odpowiedzi na jakieś pytanie. Kiedy ją uzyskają, wychodzą zaraz z bloga i już na niego nie powracają.

Zapis na newsletter to idealna opcja do „przypominania” ludziom o istnieniu Twojego bloga.

2. Buduje on zaufanie

Wysyłając regularnie, co tydzień, przez kilka lat maile do zapisanych na moją listę osób, zyskałam ich zaufanie. Ludzie polubili mnie za pisanie do nich w formie bardziej osobistej i na luzie (zawsze włączam tam kilka słów od siebie i z mojego życia „zza kulis”), jak i za praktyczne porady oraz linki. W pewnym sensie, czują się tak, jakby mnie znali bliżej.

O wiele większa ilość osób z listy podejmuje działanie, kiedy przedstawiam im jakiś produkt, niż robią to czytelnicy na blogu.

3. Newsletter tworzy ruch na blogu

Kiedy wysyłam maila z powiadomieniem o nowym poście, moje statystyki na blogu wzrastają czterokrotnie. Dlatego zawsze dobrze jest wysyłać newslettera w tym samym dniu lub dzień po publikacji nowego artykułu na blogu.

4. Kreuje on społeczność wokół bloga

Ludzie zapisując się na newslettera, tak naprawdę zaczynają przynależeć do społeczności Twojego bloga (oni sami tak to odczuwają!). Stają się częścią czegoś większego i to daje już im sporą wartość.

5. Pozwoli Ci on tworzyć grupy ludzi

O co chodzi? Już wyjaśniam.
W takich narzędziach do email marketingu, jak Convertkit, Mailchimp, Getresponse, Mailerlite i inne, masz możliwość klasyfikowania ludzi i dodawania im odpowiednich tagów (słów kluczowych). Pozwala to na tworzenie grup ludzi, do których możesz w przyszłości wysyłać oddzielne maile.

Przykłady:

  • wysyłasz maila osobom, które nigdy go nie otworzyły zachęcając do przeczytania tych wiadomości;
  • tworzysz kurs online dla początkujących osób w Twojej dziedzinie działalności – nie będziesz wówczas wysyłała promocyjnych maili do osób zaawansowanych w tym temacie wiedząc, że na nic im się one nie przydadzą.

6. Jest idealnym narzędziem do promocji i sprzedaży produktów/usług.

Facebook, Instagram, czy Pinterest to środki promocji – tu odradzam bezpośrednią sprzedaż. Newsletter zaś, da ci tę możliwość. Ja sama sprzedaję w ponad 90% moje produkty dzięki emailom promocyjnym wysłanym czytelnikom.

Dzięki liście mailingowej budujesz listę twoich potencjalnych klientów, a dzięki newsletterowi tworzysz z nimi bliskie relacje.

W kolejnych artykułach blogowych sprawdzimy, które platformy są najlepsze do email marketingu.

Jeśli masz pytania lub chciałabyś, żebym poruszyła określony temat związany z newsletterem i listą email na tym blogu, to pisz śmiało w komentarzach! W końcu dostarczam te treści przede wszystkim dla Ciebie! :))

Obejrzyj również to poniższe video, w którym poruszam cały temat ważności tworzenia newslettera dla bloga.

 

Recommended Posts
  • Babooshka_eM

    Witaj Urszulo, a jak wygląda to z prawnego punktu widzenia, pytam, bo często do mnie przychodzą maila, które zaczynają się od tego, że powinna odpowiedzieć czy chcę otrzymywać maila od firmy x, gdyż objęte jest to ustawą, jak poradzić sobie z prawnym aspektem wysyłania maili do osób, których chcemy informować o nowym poście.

    • Cześć,
      Ja szukałam informacji na stronie prakreacja.pl Osoba, która go prowadzi to prawnik i w kilku postach wyjaśnia co dokładnie trzeba zrobić.
      Pozdrawiam,
      Kasia

  • Cześć,
    Prawo polskie i ochrona danych są szalone. Siedziałam 2 miesiące, żeby uruchomi własny newsletter, który będzie zgodny z prawem. Udało mi się go uruchomić w ten weekend (sukces!). Dla mnie problemem będzie pozyskanie osób, które będą chciały się zapisać ma mój newsletter. Ja to zrobić? Na pewno przez Święta dodam gratisy. Jakieś inne pomysły?
    Pozdrawiam,
    Kasia

  • Pingback: Czy blogi wkrótce umrą? I jakie będą trendy blogowe w 2018 roku? - Szkoła Blogowania()

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search