Zdarza nam się skupiać na zabierających mnóstwo czasu i energii zadaniach do zrobienia na blogu.
A nie zdajemy sobie sprawy, że te mniejsze kilkominutówki (jak je nazywam), mogą również przynieść ogromną wartość naszej pracy blogowej.


Czasami wystarczy dziesięć minut dziennie, by zrealizować ważne zadanie i wzbogacić kontakty z czytelnikami lub uaktualnić blog, a nawet zarobić pieniądze.


Możesz postanowić sobie, że każdego dnia, przez określoną ilość czasu (np. godzinę w południe) zrobisz kilka z tych zadań.

Dlatego też, postanowiłam stworzyć tę krótką listę (również do wydrukowania i powieszenia przy komputerze) z 20 dziesięciominutowymi zadaniami do wykonania dla każdego blogera.

20 zadań dla blogera – do zrobienia w 10 minut

  1. Spisz listę zadań do zrobienia na kolejny dzień.
  2. Odpowiedz na maile, które odłożyłaś „na później” – to te wiadomości email, z którymi zwlekamy, bo zajmują trochę czasu, albo zawarta w nich prośba, czy pytanie jest nieco problematyczne. Zrób to i będzie z głowy!
  3. Wypisz się z 5 newsletterów, które już Cię nie interesują – newslettery, których nigdy nie otworzyłaś lub zajrzałaś jedynie do pierwszego z nich.
  4. Zaprogramuj posty w mediach społecznościowych na nadchodzące dwa dni.
  5. Znajdź 5 nowych profili na Instagramie i/lub fanpage na Facebooku do obserwowania, pamiętaj, aby przywitać się z autorami.
  6. Napisz osobisty post na Twoim fanpage’u (np. Twoja historia blogowa, jaką radę dałabyś sobie na początku blogowania, Twoje wpadki blogowe, itp.).
  7. Komentuj w grupach na Facebooku – przynajmniej 3 posty; pomagaj innym odpowiadając na ich pytania, radząc w jakimś temacie z Twojej dziedziny blogowej, podając użyteczne informacje.
  8. Przygotuj i zaprogramuj zdjęcia na Instagramie, na następny dzień – do programowania możesz użyć Later.com.
  9. Nagraj kilkuminutowy Instagram Stories lub film na Snapchacie – to pomaga nawiązać bliskie relacje z czytelnikami oraz buduje zaufanie.
  10. Posprzątaj biurko – to sprzyja produktywności.
  11. Sprawdź statystyki Twojego bloga i przeanalizuj, które z postów w ostatnim miesiącu przyniosły Ci najwięcej otwarć oraz komentarzy. W przyszłości pracuj więcej nad podobnymi treściami.
  12. Spisz wydatki i przychody blogowe z ostatniego miesiąca.
  13. Wyznacz cele blogowe na nadchodzący miesiąc – ile opublikujesz postów? Jakie chcesz zobaczyć statystyki? Ile osób zapisze się na Twoją listę mailingową?
  14. Napisz model odpowiedzi na pytanie, które często pojawia się w mailach od Twoich czytelników.
  15. Wyślij prośbę o post gościnny do 1-2 blogerów influencerów w Twojej dziedzinie tematycznej – załącz w mailu tytuł takiego artykułu, a nawet gotową już treść. Nie zapomnij o przedstawieniu siebie i bloga oraz załączeniu linka do niego.
  16. Odpowiedz na komentarze pod jednym postem blogowym.
  17. Znajdź 5 pomysłów na nowe artykuły blogowe – spisz je i wrzuć do kalendarza publikacji postów blogowych, w określone dni.
  18. Zrób burzę mózgów na temat nowego, darmowego produktu do zaproponowania czytelnikom, który wpłynie na zwiększenie Twojej listy mailingowej.
  19. Sprawdź jeden stary artykuł z Twojego bloga i odpowiedz sobie na pytania: czy linki zamieszczone w poście nadal działają? Czy informacje zawarte w nim są aktualne? Czy można ulepszyć format i wygląd tego artykułu?
  20. Zastanów się nad nowym pomysłem, który rozwinie Twój blog – czym mogłabyś zaskoczyć czytelników? Jakiego typu post, wyzwanie, nowy cykl tematyczny, itp. zainteresowałby Twoich czytelników?

 

 

Enregistrer

Recommended Posts
  • Fajne zestawienie, to prawda, czasami dobrze wykorzystane 5 minut, powtarzane w taki sam skuteczny sposob codziennie zaprowadzi nas dalej niz systematyczne uzeranie sie godzinami z czyms, co nie daje zadnych rezutlatow. Pozdrawiam serdecznie Beata

  • Bardzo faje rady. Sam się stosuję do większości z nich. Jeszcze ruchu nie mam ogromnego, ale jestem zadowolony z postępów na swoim blogu. W końcu zaczyna wyglądać dobrze, co daje mi dodatkową motywację. Bo w końcu jeżeli robimy coś, co nas samych cieszy, to dużo więcej możemy poświęcić na to własnej energii.

  • Patrycja | patrycjawratny.pl

    Ula, dzięki za listę. Już została wydrukowana i patrzę, co mogę z niej zrobić:) Swoją droga to zadziwia mnie coraz bardziej to, że największe perełki kryją się w najprostszych działaniach i słowach!

  • Ewa

    Fajna lista, dzięki Ula!

  • Pingback: Sobotnia Czytelnia - #2 - Urszula Marketing()

  • Bardzo fajne zestawienie. Ciekawe jest to, że niektóre zadania faktycznie wymagają mało naszego czasu, a przynoszą efekty – gdy działamy regularnie. Zamiast robić coś, co nie przynosi efektu, lepiej poświęcić czas na rzeczy, które są pożyteczne i służą rozwojowi – biznesu lub bloga.

    • Dokładnie tak Magda – skupić się na tym, co przynosi efekty. 🙂

  • Super! Leci do druku 🙂 Dzięki!

  • Super! Fajna lista 🙂 Niektóre z tych sposobów stosuję, a inne – po tej lekturze zacznę 😉

  • własnie wydrukowałam sobie te listę i zaraz powieszę nad biurkiem 🙂

  • Baaaardzo przydatna lista – dzięki! drukuję i wieszam przy biurku 🙂

  • Olga from smthpersonal.pl

    Dzięki za listę! Dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem, dlatego dobrze jest zacząć od dobrych wzorców 😉

  • Pingback: Miesiąc zblogowAny (26): migawki z lutego | Świat zblogowAny()

  • Najtrudniejszy 10 punkt! 😉

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search